Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

ΕΙΚΟΝΕΣ: ΠΛΟΙΑ «PANAGIA THASOU» & «THASSOS VI»

Σβηστή η μοναδική «παντόφλα» της Θάσου στον Πρίνο. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό το πλοίο σύντομα θα πάει σε καρνάγιο για επισκευές.  


Το κλειστού τύπου πλοίο της ΑΝΕΘ συμπληρώνει την τριάδα στο δεύτερο λιμάνι του νησιού.  

ΕΙΚΟΝΕΣ: ΠΛΟΙΟ «THASSOS II»

Το φρεσκοβαμμένο «ΘΑΣΟΣ ΙΙ» στο λιμάνι του Πρίνου.

Το πλοίο εδώ και αρκετές ημέρες κάνει εργασίες συντήρησης και από ότι φαίνεται θα τις ολοκληρώσει σύντομα.

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΗΜΕΡΑΣ: ΠΛΟΙΟ «THASSOS I»

Άφιξη πλοίου «ΘΑΣΟΣ Ι» στο λιμάνι της Θάσου (Λιμένας) πριν από λίγο. Σήμερα παραμονή Χριστουγέννων, η μειωμένη κίνηση είναι αισθητή στη γραμμή.

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ: ΤΟ ΠΛΟΙΟ «SILVER SPARK» ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗ ΩΣ «ORION»


Στα 42 του χρόνια συνεχίζει να ταξιδεύει και μάλιστα αλλάζει και ήπειρο. Αναφερόμαστε φυσικά στο πάλαι ποτέ πλοίο της ΑΝΕΘ «THASSOS II», το οποίο πρόσφατα αγοράστηκε από εταιρεία της Καραϊβικής και θα ταξιδεύει πλέον σε μακρινές θάλασσες. Το πλοίο μετά από παροπλισμό σε λιμάνι της Κύπρου, έχει ήδη ξεκινήσει το ταξίδι προς τον Ατλαντικό. Εδώ να σημειώσουμε ότι κατά την διάρκεια του ταξιδίου του και ενώ περνούσε το Λιβυκό πέλαγος έπεσε σε σφοδρή κακοκαιρία που ταλαιπώρησε πλοίο και πλήρωμα για σχεδόν δύο ημέρες. Με το όνομα «ORION» πλέον το σκάφος, θα μεταφέρει χύμα φορτία, παλέτες και κοντέινερ για λογαριασμό του νέου του ιδιοκτήτη. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι την αγορά έκλεισε Ελληνικό ναυλομεσιτικό γραφείο του Πειραιά.   

*Στην φωτογραφία το πλοίο στη Κύπρο σε παροπλισμό, λίγες ημέρες πρίν παραδοθεί στους νέους αγοραστές.

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ: ΤΡΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΠΕΣΠΑΣΕ Η ΟΛΘ Α.Ε. ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ENVIRONMENTAL AWARDS 2013

H ΟΛΘ Α.Ε. απέσπασε τρία βραβεία στον διαγωνισμό Environmental Awards 2013, όπου βραβεύθηκαν βέλτιστες πρακτικές για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία. Ο θεσμός διοργανώνεται από το περιοδικό “Plant Management” και η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε σε ειδική τελετή στις 18 Δεκεμβρίου 2012.
Η ΟΛΘ Α.Ε. έλαβε τα εξής βραβεία:
 Waste management-Port recycling για το ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευασιών που εφαρμόζει με μεγάλη επιτυχία τα τρία τελευταία χρόνια.
Sustainable Built Environment-Bioclimatic Regeneration για την δράση δενδροφύτευσης περιοχών περιμετρικά του λιμένα που συμβάλει τόσο στην βιοκλιματική αναδιαμόρφωση όσο και στην μείωση των φορτίων σκόνης που δημιουργούνται από την λιμενική δραστηριότητα.
Sustainable Infrastructure Development – Marine Works για το έργο της διασύνδεσης των κτιρίων του Α’ προβλήτα του λιμένα με το δίκτυο φυσικού αερίου και την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού, έργο το οποίο συνέβαλε σημαντικά στην μείωση των αέριων ρύπων.
Τα τρία βραβεία επιβεβαιώνουν την προσήλωση και τις καλές πρακτικές της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος και ενθαρρύνουν την ανάληψη νέων πρωτοβουλιών και δράσεων.

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ: ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ «ΑΠΟΡΡΟΦΗΘΕΙ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΘ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

Περίπου μία ώρα διήρκεσε η χθεσινή συνεδρίαση της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας στην οποία συζητήθηκε κυρίως το σχέδιο του Υπουργείου, ο οργανισμός να «απορροφηθεί» από τον ΟΛΘ.
Περισσότερα...

ΠΡΟΤΑΣΗ: ΓΙΟΡΤΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΘ

Γιορτή αλληλεγγύης θα πραγματοποιηθεί στους χώρους της α΄ προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης το Σάββατο 22 Δεκεμβρίου, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 6 το απόγευμα.
Στόχος της γιορτής είναι να συγκεντρωθούν τρόφιμα, φάρμακα, παιδικά ρούχα, παιχνίδια και είδη πρώτης ανάγκης για την ενίσχυση των συνανθρώπων μας που το έχουν ανάγκη. Πιο συγκεκριμένα θα στηριχθεί το έργο των οργανώσεων «Άρσις» και «Γιατροί του Κόσμου», καθώς και το Κοινωνικό Ιατρείο που λειτουργεί στο λιμάνι, αλλά και το Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία (πρώην Αγ. Δημήτριος).
Για έξι ολόκληρες ώρες η ΟΛΘ ΑΕ σε συνεργασία με την «Παράλλαξη / Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς», τα μουσεία που φιλοξενούνται στην α΄ προβλήτα και δημιουργικές ομάδες της Θεσσαλονίκης αλλάζουν την όψη των χώρων του λιμανιού και προσφέρουν δεκάδες δυνατότητες διασκέδασης σε μικρούς, αλλά και μεγάλους.

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ: ΔΙΚΤΥΟ ΛΙΜΕΝΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ


Ενιαίο δίκτυο λιμένων Βορείου Ελλάδος θα δημιουργηθεί, με τα Λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Βόλου και Καβάλας να υπάγονται σύντομα στο Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

ΚΟΣΜΟΣ: Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ «COSTA CONCORDIA»


'Ενα ενδιαφέρον ρεπορτάζ του καναλιού CBS NEWS και της εκπομπής «60 MINUTES», για την φάση που βρίσκονται σήμερα οι εργασίες επανάπλευσης του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου και τις συνθήκες εργασίας επάνω στα πλευρά του πλοίου.






Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ: ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ «THASSOS VII» ΜΕ ΤΗΝ «REDWISE»

Με έδρα την Ολλανδία παραδίδει πλοία σε ολόκληρο τον κόσμο. Ρυμουλκά, φορτηγά, επιβατηγά οχηματαγωγά, tankers, container ship και τόσα άλλα πλοία παραδίδονται σε κάθε λιμάνι του πλανήτη. Από Ελληνικής πλευράς η «REDWISE» ανέλαβε να παραδώσει το πλοίο «ΘΑΣΟΣ 7», από τον Πειραιά στη μακρινή Χιλή σε ένα ταξίδι 9.400 ν.μ. Σήμερα η εταιρεία ship delivery ταξιδεύει έξι πλοία, από την Αφρική και την Ευρώπη, έως την Αμερική και την Αυστραλία.    


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΗΜΕΡΑΣ: ΤΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ «ORCA Z» ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ανάμεσα από τα υπόλοιπα πλοία της εταιρείας ZOUROS MCT το νέο απόκτημα, το ρυμουλκό «ORCA Z» με τα χρώματα της παλιάς του δουλειάς. Το προηγούμενο όνομα του πλοίου ήταν «TETRA IV» και ναυπηγήθηκε από την «BERJAYA DOCKYARD SDN BHD».


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΗΜΕΡΑΣ: ΠΛΟΙΟ «THEOFILOS»

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης νωρίτερα σήμερα το πρωί το πλοίο της NEL LINES κατά την διάρκεια επιβίβασης.  


Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

ΚΟΣΜΟΣ: "CMA CGM MARCO POLO" in Hamburg


ΝΕΑ: «ORCA Z» ΝΕΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Σήμερα Παρασκευή έκανε την παρθενική του άφιξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το νέο ρυμουλκό της εταιρείας Ζούρος. Το σκάφος ύστερα από ένα μακρύ ταξίδι από την Ανατολή έδεσε στο λιμάνι της πόλης και αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει τις δραστηριότητες του. Είναι κατασκευής 2007, έχει μήκος 34μ., πλάτος 10μ. και ανήκει στη νέα γενιά ρυμουλκών, πληρώντας τους νέους κανονισμούς των ΕΛ.ΠΕ. που θα ισχύσουν απο το 2013.

Πιο συγκεκριμένα  τα ρυμουλκά νέας τεχνολογίας διαθέτουν ελικοπηδάλια Azimuth Stern Drive και έχουν πολύ μεγάλη άνεση ελιγμών καθώς κινούνται με την πρύμνη, τόσο γρήγορα σχεδόν όσο και με την πλώρη, κινούνται πλάγια και κάνουν στροφές 360ο μοιρών μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Κατά συνέπεια μπορούν να ανταποκριθούν με αμεσότητα και ταχύτητα σε κάθε έκτακτο συμβάν και να μετακινήσουν το ρυμουλκούμενο δεξαμενόπλοιο εκτός κινδύνου αυξάνοντας θεαματικά τα περιθώρια ασφαλείας και αποφυγής περιστατικών περιβαλλοντικής μολύνσεως. Επιπλέον υποχρεούνται τα ρυμουλκά να έχουν άρτιο εξοπλισμό και μέσα πυρασφάλειας (ενδεικτικά αναφέρουμε τη δυνατότητα ρίψης 2.400 κυβικών μέτρων, νερού αναμεμειγμένου με ειδικό αφρό, ανά ώρα.)

Παράλληλα με την ανανέωση του στόλου που προάγουν οι νέες προδιαγραφές σταδιακά στα περισσότερα ρυμουλκά θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της MARPOL σε θέματα όπως ελαχιστοποίηση εκπομπών ζημιογόνων αερίων και άλλων ρύπων, χρήση ασφαλών και φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και πολλά άλλα. Οι διατάξεις αυτές είναι υποχρεωτικής συμμόρφωσης για τα νεότερα μόνο πλοία, ούτως ώστε αν δεν προαχθεί η ανανέωση του στόλου να μην προκύπτει κανένα όφελος για το περιβάλλον.      

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

ΚΟΣΜΟΣ: ΤΟ CARGO SHIP «BEAUMONT» ΠΡΟΣΑΡΑΞΕ ΣΤΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΕΣ ΑΚΤΕΣ


Το 2545gt και με σημαία United Kingdom [UK] φορτηγό πλοίο «BEAUMONT», προσάραξε σε βραχώδη περιοχή των Ισπανικών ακτών. Τα μέλη του πληρώματος είναι καλά στην υγεία τους και δεν υπήρξε κίνδυνος για διαρροή καυσίμων.
.   

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

ΕΙΚΟΝΕΣ: «VERNICOS ZOUROS» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Η παλιά φουρνιά πλοίων που δίνει σιγά σιγά την σκυτάλη στην νέα τεχνολογία.

Τα τρία ρυμουλκά «VAGIA II», «VERNICOS MASTER» και «VERNICOS MERMAID» σε επίδειξη ευκινησίας και ταχύτητας.

Συστήματα νέας γενιάς με απεριόριστες δυνατότητες και μεγάλη ελκτική δύναμη.   

Μεγαλύτερη έμφαση στην ασφάλεια και στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που παρέχουν έχει δοθεί στα ρυμουλκά – ναυαγοσωστικά, μετά και την πρωτοβουλία της Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. να ορίσει νέες, σύγχρονες προδιαγραφές καταλληλότητας για τις εργασίες τέτοιων σκαφών στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών.

Πυρασφάλεια, το σημαντικότερο όπλο των ρυμουλκών σε συνθήκες εκτάκτων αναγκών.  

ΝΕΑ: «ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ»


Ομιλία Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη στο International Propeller Club, Port of Thessaloniki

Κυρίες και κύριοι,
Οι θάλασσες είναι παγκόσμιοι εμπορικοί δρόμοι τους οποίους διατρέχει κυρίαρχα η ελληνική ναυτιλία, υποδηλώνοντας με το δυναμισμό της, εκτός των άλλων, και την πλεονεκτική γεωγραφική μας θέση. Ταυτόχρονα, ο αριθμός, η ποικιλία και η διασπορά των λιμανιών μας κάνουν τη διαφορά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου.
Μεγαλύτερα, ή μικρότερα λιμάνια, άλλοτε πολυσύχναστα, ή απομονωμένα. Με σημαντικό μεταφορικό έργο, επιβατών και φορτίων, σε επίπεδο χώρας, αλλά και σε ευρωπαϊκό: καθώς ένας στους τέσσερις επιβάτες θαλασσίων μεταφορών στην Ε.Ε. κινείται μέσω των ελληνικών λιμανιών. Και βέβαια, σε πολλές περιπτώσεις στα νησιά μας, οι θαλάσσιες μεταφορές δεν είναι ένας ζωτικός τρόπος μεταφοράς, είναι ο μόνος τρόπος.
Τα προβλήματα των λιμένων ποικίλουν: πολλές εμπλεκόμενες υπηρεσίες και πολύπλοκες διαδικασίες, που δυσχεραίνουν τις λειτουργίες σε σχέση με τους πολίτες, ή επιχειρήσεις, ή άλλους φορείς, ασαφές ή παρωχημένο θεσμικό πλαίσιο, απουσία εξειδίκευσης για τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ελλείψεις σε λιμενικά έργα, πλημμελής συντήρηση, ανεπαρκείς προσβάσεις και διασυνδέσεις ώστε να αποτελούν κρίκο εφοδιαστικής αλυσίδας, δυσκολία προσαρμογής στις όλο και αυστηρότερες απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών για την ασφάλεια, ή την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αδυναμία εφαρμογής ενός συνολικού αναπτυξιακού σχεδίου για τον εκάστοτε λιμένα, όπου ανάπτυξη δεν νοείται μόνον η επέκταση των υποδομών, αλλά των υπηρεσιών, των φορτίων, οι νέες θέσεις εργασίας που συνοδεύουν την αύξηση της κίνησης, η ανάπτυξη συναφών υπηρεσιών στην πόλη, κ.ο.κ.
Τα προβλήματα αυτά επηρεάζουν την ποιότητα των λιμενικών υπηρεσιών και τα έσοδα και περιορίζουν τις επενδύσεις, αναδεικνύοντας τη σημασία στρατηγικής αντιμετώπισής τους π.χ. ολοκλήρωση των  λοιπών  δικτύων και λιμενική διασύνδεση με αυτά, δηλαδή διασυνδέσεις και πολυτροπικότητα, καθώς και την ανάγκη βελτίωσης της λεγόμενης λιμενικής διακυβέρνησης.
Η ανάπτυξη και η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των ελληνικών λιμένων δεν θα προέλθει μόνο από αυτές τις παρεμβάσεις, αλλά και από την ικανότητα προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών. Όχι μόνο για τα κεφάλαιά τους, αλλά και την τεχνογνωσία τους.
Όπως είναι γνωστό, επενδύσεις γίνονται μόνο όταν υπάρχει εμπιστοσύνη αλλά, ταυτόχρονα, και προσδοκία για μελλοντικά κέρδη. Η εμπιστοσύνη σήμερα έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό, μετά τα τεράστια πλήγματα που δέχθηκε στο πρόσφατο παρελθόν. Όσο όμως η λιμενική οικονομία διέπεται από υπερβολικές ρυθμίσεις, στρεβλώσεις και γραφειοκρατικό προσανατολισμό, η προσδοκία αυτή απομακρύνεται και μαζί της απομακρύνονται και οι επενδύσεις.
Κυρίες και κύριοι,
Η Εθνική Στρατηγική Λιμένων 5ετούς ορίζοντα που διαμορφώνουμε, έχει δυο πάγιους στόχους: την ένταξη των λιμένων μας στο συνολικό εθνικό, αλλά και στα διεθνή και Ευρωπαϊκά δίκτυα εφοδιασμού και μεταφορών με έμφαση στην ανάπτυξη δικτύων συνδυασμένων μεταφορών και, ταυτόχρονα, τη διασφάλιση της εδαφικής συνέχειας της χώρας, της περιφερειακής και τοπικής ανάπτυξης και απασχόλησης.
Το πρώτο σημαίνει πως οι λιμένες μας πρέπει να αναπτυχθούν για την εθνική μας οικονομία. Ούτως ή άλλως. Ανεξαρτήτως εάν κάποια χρήματα από την αξιοποίησή τους περάσουν στην ελάφρυνση του χρέους, δια του ΤΑΙΠΕΔ. Υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη. Δεν νομίζω πως υπάρχει κανείς σήμερα που θεωρεί πως οι λιμένες μας, παρά την πλεονεκτική γεωγραφία, σε γενικές γραμμές, έχουν αξιοποιηθεί  ή έχουν αποδώσει το μέγιστο του δυναμικού τους. Δεν λειτουργούν, ακόμη, ως σύνδεσμοι, κρίκοι, σε μια εφοδιαστική αλυσίδα.
Είμαι όμως αισιόδοξος. Η βελτίωση της λεγόμενης λιμενικής διακυβέρνησης που επιδιώκουμε μέσα από την οργανωτική μεταρρύθμιση του λιμενικού συστήματος, έχει ένα βασικό στόχο: να λειτουργούν τα λιμάνια μας ευέλικτα και πιο αποτελεσματικά.
Το στόχο αυτό μπορούμε να τον επιτύχουμε καταρχήν ξεκαθαρίζοντας και διαχωρίζοντας τις διοικητικές αρμοδιότητες και τις αρμοδιότητες του Δημοσίου, από τις εμπορικές δραστηριότητες και τις δραστηριότητες παροχής λιμενικών υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό ζητάμε από κάθε λιμάνι να αναπτύξει τη δική του «ταυτότητα» και σχέδιο με βάση τους στόχους αυτούς, λαμβάνοντας πάντα υπόψη    : τις δυνατότητες δημόσιας χρηματοδότησης, το Κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της χώρας, που θα προσπαθήσει να διασφαλίσει μεγαλύτερη αξία εν τη ενώσει, ή εν τη συνενώσει. Η πρόσφατη συμφωνία COSCO, HP και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδεικνύει με τον πιο σαφή τρόπο όλα αυτά που σας ανέφερα.
Το δημόσιο μπορεί και οφείλει να διευκολύνει τις ιδιωτικές επιχειρηματικές συμφωνίες, να τις ενθαρρύνει να δραστηριοποιηθούν πάνω στις υποδομές, τις οποίες ανέπτυξε άλλωστε ακριβώς για αυτό το λόγο.  
Έρχομαι τώρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Η γεωγραφική θέση είναι πλεονεκτική; Απολύτως. Το λιμάνι αποτελεί κόμβο διευρωπαϊκών δικτύων (ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ) και πανευρωπαϊκών διαδρόμων (CorridorIV& X).
Εξειδίκευση υπάρχει; Ναι, Πέντε στους έξι προβλήτες χρησιμοποιούνται για τη διακίνηση φορτίων.
Οι υποδομές είναι ικανοποιητικές; Ναι, 6300 μέτρα κρηπιδώματα, τρεις σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί για επιβάτες, για χύδην φορτία, για εμπορευματοκιβώτια, μηχανολογικός εξοπλισμός κλπ.
Λειτουργεί δια-τροπικά; Ναι. Υπάρχει σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι υπηρεσίες που παρέχει έχουν ποικιλία; Ναι. 24ωρη  λειτουργία Σ.ΕΜΠΟ. Δυνατότητα 24ωρης λειτουργίας των τερματικών χύδην ξηρού και γενικού φορτίου. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους χρήστες. Πλήρης εφαρμογή των άρθρων του ISPSCode. Δυνατότητα διακίνησης επικίνδυνων φορτίων. Ενοικιάσεις αποθηκευτικών χώρων.
Επενδύσεις γίνονται; Ναι. Διαμορφώθηκαν νέοι χώροι στο ΣΕΜΠΟ για την αποδοτικότερη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Ολοκληρώθηκε η ανάπλαση του Α΄ προβλήτα, έργο το οποίο βελτιώνει τη σχέση της πόλης με το λιμάνι. Να αναφέρω εδώ ότι το 2011, ο ΟΛΘ κατέλαβε την δεύτερη θέση σε σχετικό διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Λιμένων (ESPO). Παράλληλα, τρέχουν διαγωνισμοί για την εκμετάλλευση δέκα κτιρίων εντός της ζώνης λιμένα.
Η διοικητική λειτουργία βελτιώνεται; Ναι. Ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός οργάνωσης και διαχείρισης του ΟΛΘ με την εφαρμογή κανονισμού προμηθειών, συστήματος αξιολόγησης προσωπικού, κανονισμό εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας.
Παράλληλα προγραμματίζονται άλλα έργα υποδομών για την εξυπηρέτηση φορτίων, νέο πρόγραμμα προμήθειας μηχανολογικού εξοπλισμού διακίνησης φορτίων και η  δημιουργία logisticscenter εντός του λιμένα.
Να αναφέρω επίσης και δυο σημαντικά έργα για την τουριστική ανάπτυξη: Τη δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στον Α’ προβλήτα μέσω σύμβασης παραχώρησης, χωρητικότητας 218 σκαφών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει και Mega Yachts και την αξιοποίηση του δεύτερου προβλήτα για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Ωστόσο, ισχύει και για τη Θεσσαλονίκη, η γενικότερη αίσθηση που ανέλυσα πριν, ακριβώς λόγω του τεράστιου συγκριτικού πλεονεκτήματος της γεωγραφίας και της δυνητικής ενδοχώρας του λιμένα: Ότι δηλαδή, παρά τις ως τώρα προσπάθειες, έχουμε να διανύσουμε ακόμα δρόμο έως ότου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει την «απογείωση» που περιμένει τόσο η τοπική, όσο και η εθνική οικονομία από αυτό. Την τόνωση, τη δυναμική που περιμέναμε και μετά την πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων στις γειτονικές Βαλκανικές χώρες. Απόδειξη πως για την ανάπτυξη δεν αρκεί μια πολιτική συγκυρία. Χρειάζεται σχέδιο, αναπτυξιακό, μακροπρόθεσμο, στρατηγικό.
Βέβαια, και άλλοι λόγοι συντέλεσαν, όπως πχ το ότι η Εγνατία Οδός μετέφερε κίνηση προς Ηγουμενίτσα. Η συζήτηση είναι μεγάλη, δεν θα το αναλύσουμε τώρα.  Όμως το χρησιμοποιώ ως παράδειγμα, για να τεκμηριώσω πως οι λόγοι στους οποίους αναφέρθηκα στην αρχή της εισήγησής μου σίγουρα έχουν παίξει σημαντικό ρόλο. Και πρέπει να τους υπερβούμε για να πάμε μπροστά. Και όλοι μαζί θα τους υπερβούμε.  
Ένα είναι βέβαιο κυρίες και κύριοι,
Ελπίδα της Ελλάδας που υποφέρει, είναι η Ελλάδα που εξακολουθεί να παράγει. Και η Ελλάδα που θα παράγει εκ νέου. Αλλά και η Ελλάδα που μπορεί να εξάγει!  Μέσα από σύγχρονα, αποτελεσματικά, ανταγωνιστικά δίκτυα μεταφορών.
Αυτή την Ελλάδα θέλουμε. Αυτή η Ελλάδα θα μας απαλλάξει από το χρέος αλλά και από τη ρετσινιά μιας αποτυχημένης χώρας, την οποία άδικα μας κόλλησαν τα τελευταία χρόνια.
Σας ευχαριστώ θερμά.


ΝΕΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, αποκάλυψε ότι υπάρχει έμπρακτο ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο περιθώριο συνάντησης που είχε χθες το απόγευμα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη.
Περισσότερα…

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ: ΕΝΤΟΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΞΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Έντονο είναι το ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ήδη έγινε συνάντηση με Ρώσους εκπροσώπους εταιρειών, ενώ την περασμένη εβδομάδα προηγήθηκε συνάντηση με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Μάλτας. 

ΝΕΑ: ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Ο ΟΛΘ

Στο επίκεντρο της προσοχής των ναυτιλιακών παραγόντων και όχι μόνο, βρίσκεται απόψε η Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Σε εκδήλωση που διοργανώνει το International Propeller Club, Port of Thessaloniki αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο του λιμένα της πόλης, με κεντρικό ομιλητή τον
Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη και θέμα "Λιμάνι
Θεσσαλονίκης, Ανάπτυξη & Προοπτικές", αναμένεται να δοθούν ενδιαφέροντα στοιχεία για τις προθέσεις της κυβέρνησης για το στρατηγικής σημασίας λιμάνι.
Σκοπός της ομιλίας είναι να παρουσιαστούν οι δυνατότητες και οι προοπτικές
για την ανάπτυξη τόσο του εμπορικού όσο και του επιβατικού λιμένα της
Θεσσαλονίκης, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που αυτές θα έχουν στη συνολική
εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα της πόλης και της ευρύτερης
περιοχής εντός και εκτός συνόρων.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Ξενοδοχείο «Hyatt» στις 20:30


ΝΕΑ: ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΡΥΜΟΥΛΚΑ ΤΗΣ «VERNICOS ZOUROS»

Η Κοινοπραξία Ρυμουλκών -Ναυαγοσωστικών Θεσσαλονίκης «Βερνίκος – Ζούρος» πραγματοποίησε σήμερα εκδήλωση – επίδειξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με θέμα τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της εταιρείας για την ασφάλεια και την εν γένει βελτίωση των ρυμουλκικών εργασιών λιμένος. Κύριο δρώμενο της εκδήλωσης ήταν η ζωντανή παρουσίαση των νέων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι δυο εταιρείες στον Ελλαδικό χώρο και όχι μόνο. Παρουσία εκπροσώπων των εταιρειών καθώς και πλήθους επιχειρηματικού και πολιτικού κόσμου της πόλης, τα τρία πλοία της κοινοπραξίας παρουσίασαν τις τεχνολογικές τους δυνατότητες, ανέδειξαν την άρτια κατάρτιση των πληρωμάτων τους και κατέστησαν σαφή την ανάγκη για καλύτερη κάλυψη των αναγκών της ναυτιλίας, εντός και εκτός των λιμανιών.
Την παρουσίαση άνοιξαν τα παλαιάς γενιάς ρυμουλκά της εταιρείας «ΚΕΡΒΕΡΟΣ» και «ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ» δείχνοντας πως πλέον έφτασε η ώρα της ανανέωσης του στόλου των ρυμουλκών στη Ελλάδα. Στην συνέχεια την σκυτάλη πήραν τα σύγχρονα, νέας γενιάς πλοία «VAGIA II», «VERNICOS MASTER» και «VERNICOS MERMAID».
Τέλος όπως φαίνεται σημαντικές θα είναι και οι αλλαγές που έρχονται από το 2013 σε ότι αφορά τα ρυμουλκά σκάφη και επικεντρώνονται κυρίως στην δυνατότητα τους να ανταποκριθούν με ασφάλεια και συνέπεια στα σύγχρονα λιμάνια και πλοία. Ως αποτέλεσμα αυτού, ακούγεται και το ενδεχόμενο της απόσυρσης των μονοέλικων σκαριών.           

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΗΜΕΡΑΣ: ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αρόδο στον Θερμαϊκό το 64089gt και σημαίας United Kingdom [UK] Crude oil tanker «SHARP LADY».
Το επίσης Crude oil tanker 79903gt και με σημαία Turkey [TR] «OTTOMAN NOBILITY».
Στο βάθος το  2994gt και με σημαία Greece [GR] «ELIN POSEIDON».
Αναχώρηση του 780gt και με σημαία Turkey [TR] Cargo «MUSTAFA AMCA».
Το 33232gt και με σημαία Cayman Is [KY] Bulk carrier «EQUINOX STAR» στο λιμάνι κατά την διάρκεια φορτοεκφόρτωσης. Σε πρώτο πλάνο το ρυμουλκό «VERNICOS MASTER» της εταιρείας VERNICOS TUGS.   




Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

ΕΙΚΟΝΕΣ: ΤΟ «THASSOS VII» ΣΤΟ LAS PALMAS

Τέλος Αυγούστου το πλοίο «ΘΑΣΟΣ 7» αφήνει για τελευταία φορά τα Ελληνικά νερά και πλέει με προορισμό την μακρινή Χιλή. Πρώτος σταθμός στο ταξίδι του το LAS PALMAS, όπου το μικρό ferry boat σταμάτησε για ανεφοδιασμό καυσίμων. Στην φωτογραφία το πλοίο αρχές Σεπτεμβρίου στα ανοιχτά του λιμανιού του νησιού, ανεφοδιάζεται από μικρό πετρελαιοφόρο που έχει πλαγιοδετήσει δίπλα του. Χαρακτηριστικό της προετοιμασίας που έγινε στο πλοίο είναι τα ερμητικά κλειστά μεγάλα παράθυρα του σαλονιού στην πλώρη.