Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Ναυτιλιακές Γραμμές Θάσου 2016

Έχοντας διανύσει είδη τις αρχές του νέου έτους και βρισκόμενοι στα μέσα Φεβρουαρίου, υπάρχουν αρκετά μεγάλες αλλαγές, ιδιαίτερης σημασίας στις ναυτιλιακές γραμμές της Θάσου. Είναι η πρώτη φορά εδώ και πολλά πολλά χρόνια (αν όχι η πρώτη) που στο νησί του βορείου αιγαίου δραστηριοποιούνται πλέον τέσσερις εταιρείες. Αν και σε άλλες γραμμές αυτό δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, για τη Θάσο είναι κάτι πρωτόγνωρο και από ότι φαίνεται πλέον, καλά παγιωμένο. Το μονοπώλιο που είχαν επί χρόνια ΑΝΕΘ και THASSOS FERRIES έχει σπάσει για τα καλά από την εταιρεία του πλοίου ΣΤΕΛΙΟΣ ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ, που για ακόμη μια χρονιά δίνει δυναμικό παρόν στα μερίδια της γραμμής. Στις αρχές του τρέχοντος έτους μπήκε και τέταρτος παίκτης, αυτή τη φορά με ένα υδροπτέρυγο και με σκοπό να πάρει μεγάλο μέρος της επιβατικής κίνησης,
καλύπτοντας την σύνδεση του νησιού με την Καβάλα. Η νέα εταιρεία με το ιπτάμενο δελφίνι ΙΛΙΔΑ ΙΙ μπήκε για τα καλά στο μάτι των υπολοίπων και μένει να δούμε το πόσο θα αντέξει στις όποιες πιέσεις του ανταγωνισμού.
Οι επόμενοι μήνες αναμένονται με πολύ ενδιαφέρον, καθώς το ΣΤΕΛΙΟΣ ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ δηλώνει και δεύτερο πλοίο στη γραμμή από την άνοιξη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία είναι η μόνη που κατάφερε να παραμείνει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στο νησί. Όλες οι παλαιότερες προσπάθειες άλλων εταιρειών τελείωναν στο τέλος της θερινής σεζόν και όχι πάντα με κέρδος. Άλλες πάλι τελείωναν με θετικό πρόσημο, μιας και το όλο εγχείρημα ολοκληρωνόταν με πώληση του πλοίου σε τοπική εταιρεία. Κάτι τέτοιο πιθανολογούσαν όλοι ότι θα γίνει και στην περίπτωση του ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ, αλλά μέχρι στιγμής έχει διαψεύσει τους πάντες.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, ένα νέο και συνάμα εντυπωσιακό πλοίο ταξιδεύει για το νησί της Θάσου. Πρόκειται για το νεότευκτο πλοίο της THASSOS FERRIES ΑΝΑΣΣΑ Μ το οποίο μετά από σχεδόν ένα χρόνο εργασιών, τελείωσε την κατασκευή του σε ναυπηγείο το Βόλου. Το ομολογουμένως πανέμορφο πλοίο είναι το πρώτο νεότευκτο σκαρί που μπαίνει στην οικογένεια της THASSOS FERRIES, μιας και τόσα χρόνια η εταιρεία μας είχε συνηθίσει να αγοράζει μεταχειρισμένα πλοία. Αυτή είναι μια ανατρεπτική κίνηση ενός βασικού παίκτη των τοπικών γραμμών και αξίζει να δούμε τους λόγους για τους οποίους έγινε. Η πρώτη και βασική σκέψη οδηγεί στο θέμα του κόστους, μια κατασκευή δεν είναι απαραιτήτως πιο ακριβή από μια αγορά. Έτσι αν υποθέσουμε ότι τα διαθέσιμα αυτή τη στιγμή νέα σε ηλικία αμφίπλωρα πλοία στην Ελλάδα έχουν ανεβάσει τις τιμές τους, με στόχο κάποια καλή πώληση στο εξωτερικό (συνηθισμένη εικόνα τα τελευταία χρόνια), γιατί να μην επιλεγεί η λύση της κατασκευής, σε γιατί όχι, πολύ χαμηλότερο τελικό κόστος. Από την άλλη υπάρχει και η σκέψη του asset play, σε ένα τύπο πλοίου, με τον οποίο τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες κάνουν ''εξαγωγές'' στο εξωτερικό, με διόλου ευκαταφρόνητα κέρδη. Χιλή, Ρωσία, Τουρκία είναι μερικές από τις χώρες που έχουν αγοράσει Ελληνικά αμφίπλωρα μικρής ηλικίας. Έτσι σε μια γραμμή όπως αυτή της Θάσου, που κάθε χρόνο εντάσσονται και νέα πλοία και με την πίτα διαρκώς να μοιράζετε σε περισσότερους, ίσως υπάρχει αυτή η σκέψη. Το ΑΝΑΣΣΑ Μ με δυναμικό σχεδιασμό, εντυπωσιακό χρωματισμό, μεγάλο μέγεθος και πολυτελείς χώρους, είναι ένα εργαλείο το οποίο τα επόμενα δυο έως τρία χρόνια μπορεί να δώσει ένα καλό κέρδος στην εταιρεία του με μια μεταπώληση εξπρές σε κάποια χώρα του εξωτερικού και όχι μόνο. Φυσικά όλα αυτά είναι απλές σκέψεις και σενάρια τα οποία μένει να δούμε εάν μπορούν να επαληθευθούν.
Με όλες αυτές τις σκέψεις αναμένουμε να δούμε την ερχόμενη θερινή περίοδο με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Η ΑΝΕΘ με στόλο τεσσάρων πλοίων ισοδυναμεί πλέον με την THASSOS FERRIES, που με το νέο σκάφος φθάνει και αυτή τα τέσσερα πλοία και μοιράζονται τα μεγαλύτερα μερίδια των γραμμών. Από την άλλη το ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ εάν φέρει και δεύτερο καράβι αυξάνει την κίνηση του και θα έχει πλέον ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και στις δυο γραμμές. Το ιπτάμενο δελφίνι στοχεύει στους επιβάτες και ίσως δημιουργήσει αισθητή κίνηση ιδιαίτερα στην γραμμή του Πρίνου, όπου εάν πάρει κόσμο από τα ε/γ ο/γ, δεν θα είναι καθόλου απίθανο να δούμε στο μέλλον και δρομολόγηση και άλλων ταχύπλοων σκαφών, αυτή τη φορά από την πλευρά των δυο μεγάλων!