Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

ΜΕΡΙΣΜΑ 1,50 ΕΥΡΩ ΔΙΑΝΕΜΕΙ Η ΟΛΘ ΑΕ

Την καταβολή μερίσματος 1,50 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2012 ενέκρινε η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ ΑΕ, που πραγματοποιήθηκε χθές στην Αποθήκη Δ΄ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η πρόταση για αύξηση του μερίσματος από τα 0,60 ευρώ που πρότεινε η διοίκηση ήταν του βασικού μετόχου της εταιρίας, του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, που κατέχει ποσοστό άνω του 74% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ.
Επίσης, η συνέλευση εξέλεξε ως εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ στο ΔΣ της εταιρίας τον κ. Αλέξανδρο Χλωρό, ενώ συμφώνησε με την πρόταση του βασικού μετόχου για την τροποποίηση του άρθρου του καταστατικού της ΟΛΘ ΑΕ, το οποίο προέβλεπε ότι το 51% των μετοχών της εταιρίας θα ανήκει υποχρεωτικά στο ελληνικό δημόσιο.    
Ταυτόχρονα η Συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ ενέκρινε τις οικονομικές καταστάσεις για την διαχειριστική χρήση του 2012. Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας καταδεικνύουν την ευρωστία της καθώς και τις θετικές προοπτικές που παρουσιάζει. Σε σχέση με το 2011 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 3,21% και διαμορφώθηκε στα 52,867 εκατ. ευρώ. Η κερδοφορία παρουσίασε σημαντική άνοδο, 39,22% σε σχέση με το 2011, με αποτέλεσμα τα μικτά κέρδη να φτάσουν τα 22,576 εκατ. ευρώ. Ο εξορθολογισμός της λειτουργίας της εταιρείας συνέβαλε τα μέγιστα ώστε το κόστος πωλήσεων να μειωθεί κατά 13,47% σε σχέση με το 2011 και να διαμορφωθεί στα 30,291 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει μηδενικό δανεισμό, σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα ενώ ταυτόχρονα αποτελεί σταθερή αξία στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, ιδιαίτερα σε μία παρατεταμένη περίοδο οικονομικής ύφεσης.
Ως προς το θέμα της αξιοποίησης των λιμένων η άποψη της διοίκησης, όπως εκφράστηκε στη Συνέλευση, είναι υπέρ του μοντέλου παραχωρήσεων λιμενικών λειτουργιών, που αποτελεί και το κυρίαρχο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας των Ευρωπαϊκών λιμένων. Με τον τρόπο αυτό, όπως σημειώνει η διοίκηση,  επιτυγχάνεται η προσέλκυση σημαντικών ιδιωτικών επενδύσεων, δημιουργείται ανάπτυξη μέσω του ανταγωνισμού και διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ: ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ



Με εικόνες παράδοσης, με αρώματα παλιάς Ελλάδας, με την ναυτική ιστορία του τόπου μας να ξεχειλίζει σε τριάντα μετρά σκαρί και με λίγους αλλά εκλεκτούς ανθρώπους να το υπηρετούν, το «ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΜΝΗΜΕΙΟ» «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ» φέτος το καλοκαίρι μας χαρίζει ξεχωριστές ημερήσιες κρουαζιέρες. Με αφετηρία το λιμάνι του Πλαταμώνα και διασχίζοντας ολόκληρη την νότια πλευρά του νομού Πιερίας προσφέρει μιας ασύλληπτης ομορφιάς κρουαζιέρα σε μια περιοχή με πολλές παραλίες, μικρούς κόλπους προσβάσιμους μόνο από την θάλασσα και με πολλές εκπλήξεις, μιας και το πλήρωμα του σκάφους φροντίζει να κάνει ο ταξίδι του κάθε επιβάτη μοναδικό!      

ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ


Σάββατο στο λιμάνι του πλαταμώνα και μόλις έχει αρχίσει να βραδιάζει. Το πλήρωμα του «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ» περιμένει να υποδεχθεί τους αποψινούς καλεσμένους του, για μια βόλτα στη «μαγεία», όπως μας λέει ο κ. Μπάμπης ο υπεύθυνος του σκάφους. Σε μισή ώρα το σκάφος σφύζει από ζωή, τουρίστες από το εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα, ακόμη και ντόπιοι κάτοικοι του Πλαταμώνα έχουν επιλέξει μια βραδινή βαρκάδα κάτω από το γεμάτο καλοκαιρινό φεγγάρι. Σφυρίζει τρεις και με ήρεμες κινήσεις το «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ» αφήνει το λιμάνι για άλλη μια από τις πολλές νυχτερινές κρουαζιέρες που θα κάνει φέτος το καλοκαίρι στην περιοχή. Πορεία ευθεία και το φωταγωγημένο εντυπωσιακό κάστρο του Πλαταμώνα δεσπόζει ψηλά πάνω στο λόφο, ταξιδεύοντας τη φαντασία και το μυαλό μας σε άλλες εποχές. Χαλαρή μουσική, όμορφες παρουσίες, απολαμβάνοντας το ποτό μας στην νυχτερινή ήρεμη θάλασσα και προπάντων αφήνοντας πίσω μας ότι μας ταλαιπωρεί. Η «μαγεία» θα συνεχιστεί για άλλες δυο ώρες… Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά για τα όσα είδαμε και ζήσαμε πάνω στο σκάφος και θα μπορούσα να τραβήξω ακόμη περισσότερες φωτογραφίες. Κάποια πράγμα όμως είναι καλύτερο να μην λέγονται και ακόμη καλύτερο είναι να μην αποτυπώνονται σε μια μικρή εικόνα….είναι χίλιες φορές καλύτερο να μένουν στο μυαλό μας, για πάντα, έτσι ακριβώς όπως τις έχουμε ζήσει. Και το ταξίδι με το «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ» είναι μια πραγματική εμπειρία και αξίζει να τη ζήσετε!

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


Το «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ» πραγματοποιεί δυο κρουαζιέρες την ημέρα.
Η πρωινή από τις δέκα το πρωί έως τις τέσσερις το μεσημέρι, με στάσεις για μπάνιο, για φαγητό εν πλω και πολλές άλλες δραστηριότητες.
Η βραδινή από τις εννέα έως τις έντεκα, για μια ρομαντική βόλτα κοντά στις ακτές.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τους ανθρώπους του «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ» ή ρωτήστε εμάς να σας πούμε τις εντυπώσεις μας!
    
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ «ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ»


Το Liberty ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ κατασκευάσθηκε το 1955 στο Πέραμα, από τον αείμνηστο Έλληνα βετεράνο της ξυλοναυπηγικής τέχνης, Γεώργιο Ψαρρό. Ταξίδεψε για δυο δεκαετίες από τα λιμάνια της Βόρειας Αφρικής στον Πειραιά, εκτελώντας διαμετακομιστικό εμπόριο και στη συνέχεια για διαφορές χρήσεις, κύριος ως αλιευτικό. Καθελκύστικε στις 27 Σεπτεμβρίου του 1955 σαν αλιευτικό με το όνομα «ΒΑΓΓΕΛΗΣ» για λογαριασμό του κ. Ιωάννη Ευάγγελου Σταθάκη. Από εκείνη την στιγμή άρχισε η λαμπρή πορεία του στις θάλασσες της Ελλάδος αλλά και της Μεσογείου. «Χόρτασε η Ελλάδα ψάρι παιδί μου από αυτό το καΐκι», είπε κάποτε ένας γέρος ψαρό-καπετάνιος που το ταξίδεψε τη δεκαετία του 1960.
    Το 1995 ήρθε η ώρα της κρίσης, σαράντα ολόκληρα χρόνια μετά τη ναυπήγηση του, το αλιευτικό έως τότε πλοίο μπήκε σε πρόγραμμα επιδότησης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, με σκοπό να ακολουθήσει τον δρόμο της καταστροφής, όπως συνέβη με όλα τα άλλα περήφανα σκαριά που είχαν για χρόνια οργώσει τις θάλασσες. Την συγκεκριμένη στιγμή  το καράβι περιήλθε, μια μόλις εβδομάδα πριν την καταστροφή του, στην ιδιοκτησία την ναυτικής εταιρείας «ΘΑΛΑΜΗΓΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ».
Έπειτα από επίπονες εργασίες δυο χρόνων και δίχως καμία κρατική ή άλλη επιχορήγηση αναπαλαιώθηκε διατηρώντας τις γραμμές, το ύφος και την φιλοσοφία της κατασκευής του, όπως ακριβώς την ήθελε ο αρχικός κατασκευαστής του, σμιλεύοντας το πριν από μισό αιώνα, τιμηθείς μετά θάνατον από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας με ειδικό μετάλλιο και τιμητική διάκριση.
    Το ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΡ είναι το παλαιότερο στις διαστάσεις του Ελληνικής κατασκευής εν ενεργεία ξύλινο σκάφος, ενώ ανταποκρίνεται σε όλες τις σύγχρονες ανάγκες. Έχει ολικό μήκος 31 μέτρα και πλάτος 7 μέτρα. Διαθέτει 5 διπλές καμπίνες επιβατών με wc και μπάνιο, για πολυήμερα ταξίδια, ένα κλειστό σαλόνι 50 τ.μ., ένα εξωτερικό σαλόνι 65 τ.μ. και άλλους μεγάλους κοινόχρηστους χώρους. Κινείται με δύναμη 820 ίππων από 2 μηχανές, ενώ είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα ναυτικά όργανα.
Το σκάφος είναι διαρρυθμισμένο ανάλογα και μπορεί να λειτουργεί, πέρα από τα πολυήμερα ή ημερήσια ταξίδια, σαν χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων, δεξιώσεων, συνεστιάσεων, δείπνων, σεμιναρίων, συνεντεύξεων και εκθέσεων.
    Το ύφος και η αρχιτεκτονική του, δημιουργούν μοναδικές και πολύ ευνοϊκές συνθήκες για εξασφαλισμένη επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους και πολυτελείς χώρους του, τον απαιτούμενο οπτικοαουστικό εξοπλισμό και κυρίως το μοναδικό περιβάλλον της θάλασσας και των δράσεων που μπορούν να αναπτυχθούν σε αυτήν.
    Στις 2.5.2000, χαρακτηρίσθηκε ομόφωνα με την 31/16-12-1999 απόφαση του ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ως «ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΜΝΗΜΕΙΟ» που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία καθ΄ότι πρόκειται για ενδιαφέρον μείγμα ξύλινου σκάφους, που είναι σημαντικό για την μελέτη της ιστορίας των σκαφών στον Ελλαδικό χώρο.
Η δυνατότητα ύπαρξης αλλά και συντήρησης του, αποτελεί επένδυση στην πολιτιστική μας κληρονομιά μάς.
    Σήμερα το σκάφος βρίσκεται στα χέρια των ανθρώπων της Elisabet Cruises, με κύριο χώρο δραστηριότητας της κρουαζιέρες στην περιοχή του Παγασητικού και των Σποράδων. 

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

SAOS II

Το «ΣΑΟΣ ΙΙ» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λίγο πριν αναχωρήσει για Σαμοθράκη, αρχές Ιουνίου.