Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

ΑΡΧΕΙΟ: ΔΕΚΑΕΤΙΑ ’90 ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥ

Έχοντας ξεκινήσει την έρευνα για τα υδροπτέρυγα της Θάσου, συνεχίζουμε με νεότερα από τα πάλαι ποτέ ταχύπλοα του νησιού. Για τα δυο τελευταία ιπτάμενα δελφίνια του νησιού «ΜΑΡΙΑ Φ.» και «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Φ.» που σήμερα κάνουν δρομολόγια στην Βουλγαρία, το πρώτο όνομα του «ΜΑΡΙΑ Φ.» ήταν «KRILA PIRANA»,
μετονομάστηκε στη συνέχεια σε «DELFINI XV» και μετέπειτα σε «THASSIAN DOLFIN» με το οποίο ήρθε για πρώτη φορά στο νησί. Το πρώτο όνομα του «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Φ.» ήταν «SANTA» και όταν δρομολογήθηκε στη Θάσο πήρε το όνομα «THASSIAN DOLFIN II». Ένα τρίτο υδροπτέρυγο των γραμμών ήταν το «ΙΛΙΔΑ» της ΑΝΕΘ που σήμερα δεν υπάρχει αφού καταστράφηκε από πυρκαγιά στην Κέρκυρα όπου είχε πουληθεί για δρομολόγια Κέρκυρα - Παξούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι γραμμές των υδροπτέρυγων στην Θάσο δεν ήταν μόνο Λιμένας – Καβάλα και Πρίνος – Καβάλα, αλλά κάποτε ξεκινούσαν από την Καβάλα έφταναν στον Πρίνο και συνέχιζαν σε όλο το δυτικό κομμάτι του νησιού μέχρι τα Λιμενάρια και τον Ποτό. Την ιστορία των υδροπτέρυγων στο νησί συνεχίζουν μια ομάδα σκαφών με τα ονόματα «THRAKI I», «THRAKI III», «THRAKI IV», «THRAKI V» και ένα ακόμη με το όνομα «ΜΑΡΙΝΑ» τα οποία ανήκαν στην σημερινή THASSOS FERRIES. Τα σκάφη αυτά έχουν πουληθεί άλλα στο εξωτερικό και άλλα στην Ελλάδα. Πιο ενδεικτικά να αναφέρουμε το THRAKI III το οποίο είναι το σημερινό «ΚΑΒΕΙΡΟΣ» της ΣΑΟΣ και το THRAKI IV το οποίο πουλήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν και πήρε το όνομα «DELFIN».
Σήμερα οι γραμμές τις Θάσου δεν έχουν κανένα ιπτάμενο δελφίνι, αλλά ούτε κανένα άλλο ταχύπλοο σκάφος. Τα σκάφη αυτά σήμερα θεωρούνται ξεπερασμένη τεχνολογία και λίγα ακόμη ταξιδεύουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.