Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

ΘΕΜΑ: ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΘ

 Η μεταβλητότητα του λιμενικού περιβάλλοντος καθιστά την λιμενική βιομηχανία μία ιδιαίτερα απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά. Δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση και η λιμενική αγορά των Βαλκανίων. Ήδη τα τελευταία χρόνια σημαντικές
εξελίξεις τόσο στο εξωτερικό (ένταξη Βουλγαρίας και Ρουμανίας στην Ε.Ε., παγκόσμια οικονομική κρίση) όσο και στο εσωτερικό περιβάλλον των λιμένων (επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, ανωδομές αλλά και χερσαία μεταφορικά δίκτυα), έχουν αλλάξει
άρδην τους όρους ανταγωνισμού αλλά και την δυναμική των λιμένων. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η ΟΛΘ Α.Ε. προσπαθεί να αυξήσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει αλλά και να καταστεί ηγέτης της αγοράς με την αύξησης της ανταγωνιστικότητάς της μέσω διαφόρων στρατηγικών επιλογών (αύξηση ποιότητας παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών, διαφοροποίηση λιμενικού προϊόντος κ.α.). Οι κυριότεροι ανταγωνιστικοί προς την ΟΛΘ Α.Ε. λιμένες είναι εκείνοι του Δυρραχίου (Αλβανία), του Μπαρ (Μαυροβούνιο) και του Μπουργκάς (Βουλγαρία) λόγω του ότι μπορούν να εξυπηρετήσουν τμήμα της ενδοχώρας του λιμένα Θεσσαλονίκης. Με στόχο την διατήρηση και διεύρυνση της επιρροής του λιμένα στην αγορά της Βαλκανικής, η ΟΛΘ
Α.Ε. στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς της μέσω κυρίως πέντε στρατηγικών: της επέκτασης και αναδιοργάνωσης των υποδομών. Της αγοράς
νέου μηχανολογικού εξοπλισμού. Της διαφοροποίησης και εμπλουτισμού του λιμενικού προϊόντος. Της αποδοτικότερης διασύνδεσης με τα χερσαία μέσα μεταφοράς. Της ολοκληρωμένης και επιθετικής πολιτικής μάρκετινγκ. Στο σκέλος των υποδομών η ΟΛΘ Α.Ε. θέλοντας να προλαμβάνει τις εξελίξεις στους ανταγωνιστικούς λιμένες έχει ήδη ανακοινώσει την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (6ος προβλήτας), ένα
έργο πνοής για το λιμάνι το οποίο βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία. Η επέκταση θα τριπλασιάσει την υπάρχουσα χωρητικότητα του λιμένα και θα δώσει την δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μία ακόμη πρωτοβουλία αφορά την αναδιοργάνωση των κρηπιδωμάτων στο συμβατικό λιμένα μέσω της εξειδίκευσής τους ανά τύπο φορτίου αλλά και την αναδιάταξη των μέσων φορτοεκφόρτωσης. Με τον τρόπο αυτό όλα τα κρηπιδώματα θα διαθέτουν μέσα
φορτοεκφόρτωσης ίδιας δυναμικότητας, ενώ με την εξειδίκευση θα καταστεί εφικτή η δημιουργία εξειδικευμένων τερματικών σταθμών (π.χ. για κάρβουνο και σιδηρομετάλλευμα), κάτι το οποίο αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα του λιμένα. Τέλος, στους άμεσους σχεδιασμούς της ΟΛΘ Α.Ε.
είναι η εκβάθυνση ορισμένων κρηπιδωμάτων προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετούν φορτηγά πλοία τύπου panamax χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί βυθίσματος. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα αποκτήσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του. Στο σκέλος του μηχανολογικού εξοπλισμού βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσής του. Ήδη έχει παραληφθεί ένας νέος αυτοκινούμενος γερανός ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη
ο διαγωνισμός για την προμήθεια δύο ακόμη γερανών μεγάλης ανυψωτικής
δυνατότητας. Για τον εμπλουτισμό και την διαφοροποίηση του λιμενικού προϊόντος η
ΟΛΘ Α.Ε. έχει προχωρήσει σε κινήσεις στρατηγικής σημασίας οι οποίες αναμένεται να αυξήσουν την διακίνηση του λιμένα αλλά και να του δώσουν την δυνατότητα παροχής μίας πλήρους γκάμας λιμενικών υπηρεσιών. Ένα σημαντικό έργο αφορά την κατασκευή μαρίνας στους χώρους του πρώτου προβλήτα, η οποία βρίσκεται στο στάδιο του διαγωνισμού για την εξεύρεση ιδιώτη επενδυτή-διαχειριστή. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του πρώτου διμήνου του 2013. Επιπρόσθετα η ΟΛΘ Α.Ε. επιδιώκει την κατασκευή logistics center στους χώρους του λιμένα και ειδικότερα στην βάση του 6ου προβλήτα. Η δημιουργία logistics center θα προσδώσει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στους χρήστες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Τέλος, ήδη μελετάται η δημιουργία car terminal στους χώρους του λιμένα προκειμένου η ΟΛΘ Α.Ε. να μπει και στην συγκεκριμένη ναυτιλιακή
αγορά. Υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιωτικές εταιρίες για την λειτουργία του car terminal και αναμένονται σύντομα εξελίξεις. Σε ό,τι αφορά τα χερσαία μέσα μεταφοράς η ΟΛΘ
Α.Ε. παραμένει προσηλωμένη στην επίτευξη δύο στόχων σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς. Ο πρώτος αφορά την αποδοτικότερη λειτουργία του σιδηροδρόμου και την έναρξη σταθερών δρομολογίων από και προς τις χώρες της Νότιας Βαλκανικής. Ο δεύτερος περιλαμβάνει την άμεση σύνδεση του λιμένα με το Εθνικό οδικό δίκτυο, μέσω της κατασκευής του υπολειπόμενου τμήματος του οδικού άξονα
που συνδέει την λιμενική περιοχή με το Εθνικό οδικό δίκτυο. Στην προώθηση και το μάρκετινγκ του λιμένα η ΟΛΘ Α.Ε. έχει προχωρήσει σε μία ολιστική και επιθετική πολιτική μάρκετινγκ. Η πραγματοποίηση συναντήσεων με υπάρχοντες και δυνητικούς χρήστες των χωρών της Νότιας Βαλκανικής μέσω roadshows αποτέλεσε το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Επίσης υπήρξαν επαφές και με δυνητικούς χρήστες από το Ισραήλ ενώ ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στην προώθηση του λιμένα ως προορισμού κρουαζιέρας. Τέλος η ΟΛΘ Α.Ε. φροντίζει για την συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού της ως μέσου αύξησης της αποδοτικότητάς τους και κατά συνέπεια της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

ΠΗΓΗ: ΟΛΘ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.